Medzinárodný deň tričiek: oslávte to v ňom!
Sponzorovanej odkazy:
Dnešná doba prináša mnohé výročia, medzinárodné a svetové dni. Niektoré sú zabehnutá klasika, iné celkom prekvapivé. Tým druhým je medzinárodný deň tričiek, ktorý onedlho bude. Oslávte ho tiež!
Vo štvrtok 21. júna môžete osláviť medzinárodný deň módneho fenoménu, ktorý si podrobil celý svet – tričko. Dnes neodmysliteľný kúsok každého šatníka. Tričko do look a outfitov vnieslo praktickosť, pohodlie ale aj možnosť, ako vyjadriť svoju osobnosť a individualitu.
Módne značky sa predháňajú v navrhovaní originálnych kúskov, preto možno vyberať z pestrej škály farieb, vzorov a potlačí. Máte to svoje tiež? Alebo stále hľadáte? A viete, aká je vlastne história trička? My poznáme päť vecí, ktoré o tričkách rozhodne neviete!
Čo spôsobilo nepraktickú spodnú bielizeň?
Do konca 19. storočia sa pod pracovným odevom bežne nosila akási telová kombinéza, ktorá mala predovšetkým udržiavať teplo. Ale pre určité povolania, napríklad robotníci v baniach, alebo pre robotníkov na poliach, nebola bielizeň praktická. Práve robotníci začali hornú časť odstrihávať.
Toho sa postupne chytila americká spoločnosť Cooper Underwear Company a začala vyrábať iba vrchnú polovicu pôvodného overalu. Hlavnou cieľovou skupinou boli slobodní muži, pretože takýto kus odevu sa veľmi ľahko udržiaval. Na rozdiel od košele nemá tričko gombíky, takže nebolo treba nič prišívať a pri obliekaní stačilo len pretiahnuť cez hlavu. V roku 1920 už bolo „T-shirt“ uvedené ako oficiálne slovo v Merriam-Webster slovníku.
Trend námorníckeho trička
Pruhované „Bretanské tričko“ čiže námornícke tričko si udržuje svoju popularitu už desiatky rokov. Ide o tričko s lodičkovým výstrihom modrými pruhmi na bielom podklade a je vyrobené z bavlny. Oficiálne vzniklo 27. 3. 1858 ako súčasť uniformy francúzskych námorníkov. Vzor trička sa skladal z vodorovných 21 pruhov, každý z nich predstavoval víťazstvo Napoleona.
Pruhované tričko sa postupom času stalo neodmysliteľnou súčasťou typického francúzskeho štýlu. V súčasnosti sa typ námorníckeho motívu objavuje v mnohých obmenách. Nájdete variácie s golierikom aj bez, klasicky modro biele, ale i pestrofarebné. Postupom času si pruhované tričko našlo obľubu nielen u mužov, ale zamilovali si ho aj ženy, alebo deti.
„Polo tričko“ ako revolúcia v športovom dresscode
V roku 1926 hrá francúzsky tenista René Lacoste svoj zápas na US Open prvýkrát v tričku s golierom. Spoločne s tým prichádza revolúcia športového oblečenia. Dovtedy sa totiž hralo v košeli s dlhými rukávmi a kravatou. Čo nebolo pre hráčov príliš komfortné, košeľový golier bol tvrdý a odierajúci krk a dlhé rukávy sa často rolovali dole. Lacosteho inovácia prispôsobila oblečenie potrebám športovcov.
V roku 1933 založil vlastnú odevnú firmu, ktorá tiež produkovala biele tenisové tričká – a robí tak dodnes, s oveľa širším typovým aj farebným záberom. Dnešný módny trh ponúka rozmanité druhy tričiek typu „polo“, u mužov sa stalo obľúbeným neformálnym oblečením pre voľný čas.
Obyčajné biele tričko vyvolalo davové šialenstvo
Masový záujem o nosení trička ako módnu záležitosť má na svedomí ikona svetovej kinematografie – Marlon Brando. Revolúciu spôsobil film Električka do stanice Túžba. Jeho outfit v päťdesiatych rokoch zaujal nielen mladistvých ale aj dospelých mužov, ktorí sa jeho štýlom hromadne inšpirovali. Rok po uvedení filmu stúpli tržby za predaj obyčajných tričiek na neuveriteľných 18 miliónov dolárov. Následnou ikonou v bielom tričku sa stal James Dean.
Potlač ako obrovský biznis
Prvá známa potlač na tričko, sa pravdepodobne uskutočnila v roku 1942. Tričko bolo vyrobené pre školu vojenských pilotov a jeho fotka sa 13. júla objavila na obale časopisu LIFE. Myšlienku potlače na tričká vo veľkom realizovala až miamská spoločnosť Tropic Togs o osem rokov neskôr. V spolupráci so ** štúdiom Disney ** vytvorili prvé vtipné tričká s Mikymausom. Tropic Togs tlačilo obrázky disneyovských postavičiek spolu s názvami floridských rezortov a propagovalo tak ako filmy štúdia Disney, tak miestny turistický ruch. V šesťdesiatych rokoch si potlač obľúbili rockové skupiny.
Nesmrteľnú potlač získal napríklad prebal albumu „Tongue and lips“ od Rolling Stones. Vznikli tiež tričká s motívom albumov skupín Pink Floyd a Grateful Dead. Vďaka vysokej popularite kapiel a koncertným šnúram, kde boli okrem iného tričká predávané, začal obrovský rozmach potlačí, ktorý trvá dodnes. Potlač sa dnes tiež stala vyjadrením individuality aj osobného názoru. Na hrudi ľudia nosia už snáď takmer všetko, čo si možno predstaviť od symbolov, nápisov, populárnych osobností, animovaných postáv až po abstraktné výjavy.
Tak nezabudnite: 21.6.2018 si vyjdite do ulíc aj kdekoľvek inde jedine v tričku !.
Nakúpiť tričká môžete vo Fashion Arena Prague Outlet, čo je najväčší outletové centrum v Českej republike. Za desať rokov svojho pôsobenia sa Fashion Arena Prague Outlet stal významným miestom nadčasovej módy vďaka svojej širokej ponuke módnych značiek, vhodnému umiestneniu a sprievodným službám. Na celkovej ploche 25 000 m2 tu aktuálne v 116 obchodných jednotkách nájdete sortiment viac ako 200 svetových i domácich značiek a nakúpite denne o 30 až 70% výhodnejšie.
Zdroj foto: Fashion-arena.cz
Sponzorovanej odkazy:
Najnovšie články
Detské náušnice - Kedy a ako ich správne vybrať
17. januára 2024
Významné vône spomienok a emócií
19. septembra 2023
Najzaujímavejšie mužské outfity na letnú svadbu
25. apríla 2023