Česi chcú originály: vracajú sa k zákazkovej výrobe
Sponzorovanej odkazy:
Zákazková výroba zažíva v Česku svoju renesanciu. Stále viac ľudí chce mať originálny kúsok, vyrobený podľa ich vkusu, ktorý nemá nikto iný. Okrem originality oceňujú aj kvalitu spracovania.
Našinca už nebaví bývať v bytoch, ktoré sú ako vystrihnuté z katalógu nábytkových reťazcov, alebo stretávať na uliciach rovnako oblečených ľudí s rovnakými módnymi doplnkami, preto sa stále viac Čechov vracia k výrobkom vyrobených na zákazku. "Ľudia začínajú oveľa častejšie znovu objavovať zákazkovú výrobu. Mať veci na zákazku vždy patrilo k dobrému vkusu a súčasná ekonomická situácia tomuto trendu napomáha. Nechať si vyrobiť niečo na zákazku je skrátka aktuálny trend, či už sa jedná o kus nábytku, alebo módny doplnok, "povedal Ivan Petrov, riaditeľ Brašnárstva Tlustý a spol.
Presýtený trh
Sériovo vyrábaný tovar stráca svoju hodnotu – ľudia sú presýtení anonymným a masovo vyrábaným tovarom. Nelákajú ich už ani známe značky. "Trh je preplnený vecami vyrobenými v státisícoch kusov, ľudia hľadajú čoraz častejšie niečo výnimočné, iné – ako pre seba, tak pre svojich blízkych. Kúpiť si možno dnes skoro všetko, veľa vecí tiež až prekvapivo lacno. Problém je ale kvalita, lacné výrobky nevydržia niekedy ani prvé vypranie. Navyše ani drahým značkám sa dnes neplatí za kvalitný tovar, ale za značku. Mnoho módnych značiek navyše cenovo priblížilo svoje výrobky širokej verejnosti, tým ale stratili aj na svojej exkluzivite. Vlastniť značkovú kabelku preto prestalo mať pre mnoho ľudí význam, atraktívne pre nich je mať niečo, čo nemá nikto iný, "vysvetlil Ivan Petrov.
Kvalita a praktickosť
Pri veciach vyrobených na zákazku zatiaľ u nás vyhráva praktickosť a kvalita. Stále viac ľudí ale dokáže popustiť uzdu svojej fantázii a nebojí sa netradičných kombinácií. "Česi sú predovšetkým praktici, uprednostňujú funkčné výrobky z dobrých materiálov a hľadajú kvalitu. Rastie ale aj počet zákazníkov, ktorí hľadajú elegantné, mierne extravagantné kombinácie. Ľudia chcú zaujímavé kombinácie farieb, ktoré v bežnom obchode nenájdu. Existujú ale aj vyslovene výstrední zákazníci, ktorí chcú výrobok z veľmi špecifických materiálov, alebo farieb, "opísal Ivan Petrov. Túžba po originalite nahráva malým lokálnym firmám. Znovu vznikajú napríklad krajčírske dielne, alebo obuvníci. Zákazkové brašnárstvo je ale v Česku zatiaľ unikát.
"Na trhu s oblečením a doplnkami je vidieť, že rastú lokálne firmy, ktoré sa pustili do zákazkovej výroby odevov, košieľ, topánok. Mať ale na zákazku vyrobený opasok, peňaženku, alebo tašku nie je bežné. K zákazkovej výrobe sú totiž potrební veľmi kvalifikovaní remeselníci a tých je všeobecne málo. Navyše firma musí mať aj dizajnérov, aby výrobky boli nielen funkčné, ale aj krásne. To zatiaľ žiadna firma nášho typu v Česku nedokázala vybudovať, "uviedol Ivan Petrov.
Metamorfózy zákazkovej výroby
Aj zákazková výroba sa v priebehu času zmenila a sleduje trendy a technologický pokrok. Objednať si tovar podľa svojich predstáv je dnes možné cez internet. "Cez e-shop zákazník vyberie všetko, čo je k zákazke potrebné. Napríklad pri výrobe opasku možno nadefinovať jeho miery, farbu spony, farbu šitia, farbu kože. Online môže zadať aj znenia monogramu alebo razbu, ktorú bude chcieť do výrobku vyraziť. U niektorých typov výrobkov uvidí hneď kombináciu, akú si vybral na obrazovke, čo veľmi pomáha v rozhodovaní. Mnoho ľudí totiž nemá dostatok predstavivosti, aby sa odvážilo kombinovať farby. Keď ale vidí, ako presne bude výrobok vyzerať, je všetko hneď jednoduchšie. V dielni zákazku potom spracujeme a pošleme ju kuriérskou službou, alebo si môže zákazník prísť prevziať zákazku osobne. Týmto spôsobom je možné zadať výrobu našich výrobkov – opaskov, zápisníkov, tento rok pripravujeme aj konfigurátor peňaženiek, tašiek aj kabeliek, "opísal Ivan Petrov.
Cena za materiál a prácu, nič viac
Jedným z panujúcich mýtov je, že zákazková výroba je výrazne drahšia než tovar z konfekcie. * "Pretože ide zákazník priamo za výrobcom, je si istý, že platí za hodnotu tovaru – za materiál a prácu ľudí, ktorí vec vyrobili. Neplatí rôzne prirážky obchodníkov – za prepravu, uskladnenie a podobne. Ceny zákazkovo vyrobeného výrobku sú na rovnakej úrovni ako v obchodoch stredných značiek. Zásadný rozdiel je ale v kvalite použitých materiálov. Napríklad zipsy, ktoré používame, sú švajčiarske zipsy značky Riri – sú najlepšie na svete – používajú ich známe parížske módne domy – za niekoľko rokov sme ich osadili do tašiek a kabeliek tisíce a nevrátil sa nám na reklamáciu ani jediný, "* uzavrel Ivan Petrov.
Originálne výrobky z kože
Brašnári Tlustý a spol. sa snažia pozdvihnúť tradičné české brašnárske remeslo a prepracovať sa až na svetovú špičku. Všetky výrobky z miestnej dielne sú robené na zákazku, kus po kuse, ručne, za použitia tradičných postupov, pomaly, s pokorou a láskou k materiálu. Medzi výrobkami nechýbajú peňaženky, puzdrá, opasky, tašky cez rameno i do ruky, aktovky aj špičkové cestovné tašky, kožené zápisníky, dámske kabelky, pánske topánky, alebo kožené náramky.
Zdroj foto: Brasnarstvitlusty.cz
Sponzorovanej odkazy:
Najnovšie články
Detské náušnice - Kedy a ako ich správne vybrať
17. januára 2024
Významné vône spomienok a emócií
19. septembra 2023
Najzaujímavejšie mužské outfity na letnú svadbu
25. apríla 2023