Čo má spoločné dizajnérska škola Central Saint Martins a Puma? Udržateľnosť!
Sponzorovanej odkazy:
Celosvetová športová značka Puma sa aktuálne spojila s dizajnovou školou Central Saint Martins v Londýne. Puma tak podporila výskum nových udržateľnejších technológií v textilnej výrobe. Výsledkom je kolekcia oblečenia, topánok a doplnkov.
Puma tak prináša v poradí už niekoľkú kolekciu udržateľnej módy. Tentoraz v kooperácii s dizajnérskou školou Central Saint Martins sídliacej v Londýne. Ich spoločná udržateľná kolekcia dostala názov Day Zero (deň nula).
Kolekcia Day Zero vznikla s použitím nových postupov a v kolekcii nájdete oblečenie, topánky a doplnky. Každý jeden kúsok využíva šetrné technológie výroby. Napríklad šetrné farbenie Dope a digitálna tlač, ktorá znižuje použitie chemikálií a vody.
Deň nula
Názvom Day Zero sa snaží poukázať na problém nedostatku vody v Kapskom Meste v Juhoafrickej republike. Tam obdobie sucha donútilo miestnu vládu určiť dátum, kedy môže dôjsť k zastaveniu prívodu vody do mesta. Týmto problémom nie je inšpirovaný iba názov kolekcie, ale aj motívy a potlače vo forme mapiek Kapského Mesta.
Dope a digitálna tlač
Technológia farbenia Dope je proces, ktorý používa menej elektrickej energie, vody aj chemikálií ako pri klasickom farbení. Na zníženie množstva použitej vody a chemických zložiek tiež pomáha digitálna tlač loga priamo na látku, miesto klasickej sieťotlače.
Vízia do budúcnosti
Po uvedení tejto kolekcie plánuje Puma využitie týchto technológií aj pre ďalšiu udržateľnú výrobu oblečenia, topánok aj doplnkov. Značka sa nesnaží len znižovať množstvo odpadu vo výrobe oblečenia, prináša aj spôsoby, ako zvýšiť udržateľnosť svojho marketingu.
Fotografie kolekcie Day Zero vznikli pomocou vzorkovacej digitálnej technológie holandského digitálneho módneho domu The Fabricant. Vďaka týmto iniciatívam spoločnosť Puma znížila spotrebu vody v kolekcii Day Zero až o 17,4%.
Značka tiež dlhodobo znižuje svoju spotrebu vody použitím bavlny z organizácie Better Cotton Initiative. V roku 2019 ušetrila PUMA viac ako 13 miliárd litrov vody použitím bavlny BCI vo všetkých svojich produktoch, čo zodpovedá takmer 200 miliónom spŕch.
Vybrané kúsky z kolekcie budú dostupné v priebehu marca u predajcov Footshop, Queens, Freshlabels, Vemzu a Shooos.
Zdroj foto: Puma
Sponzorovanej odkazy:
Najnovšie články
Detské náušnice - Kedy a ako ich správne vybrať
17. januára 2024
Významné vône spomienok a emócií
19. septembra 2023
Najzaujímavejšie mužské outfity na letnú svadbu
25. apríla 2023